Arrabbiata

Deze site is niet meer up to date. Voor de nieuwste recepten enz. dien je te gaan naar https://teaboon.be/

Op zoek naar een fancy recept met speciale ingrediƫnten? Dan ben je niet aan het goede adres met dit recept.

Dit recept is lekker eenvoudig, eenvoudig lekker. Helemaal TeaBoon dus.

arrabiata met peperkes.jpg

Arrabbiata is een Italiaanse en hete pastasaus. Het woord arrabbiata vertaald naar het Nederlands wil ‘boos’ zeggen. Ben / ken je iemand die een rode kop krijgt als ie kwaad wordt?
Doordat de saus nogal heet kan zijn, bestaat de kans dat je gezicht ook wat rood zal aanlopen. Zie je de link?

Deze pastasaus heeft zijn roots in Rome en de omliggende regio.

Hieronder kan je het stappenplan vinden om zelf deze pittige pastasaus te maken. Je dient te starten bij stap 1 aan de linkerzijde.

stappenplan arrabiata.jpg

Vind je het lezen van het recept eerder moeilijk? Klik hier voor de ‘handleiding’.

Normaal wordt deze saus geserveerd met penne.
Kan je verse en smaakvolle tomaten op de kop tikken, dan kan je beter die gebruiken.
Wil je het graag iets milder of net wat pikanter? Dat is uiteraard geen probleem.

Onorthodox, maar lekker is het om er schijfjes zwarte olijven en gemarineerde artisjokken bij te serveren.

Tijdens het maken van dit stappenplan moest ik uiteraard eerst het pepertje flink fijnhakken. Nietsvermoedend had ik blijkbaar mijn voorhoofd gewreven. Dat was eventjes vervelend. Een lieve vrouw die ik ken, Vanessa, staat altijd klaar met hulp, tips enz. Dankzij haar wreef ik er wat olijfolie op en inderdaad, de hitte verdween een beetje. Volgende keer als je dus hete pepers gaat snijden, houd die fles olie maar al in de aanslag.

Heb je een recept van deze blog gemaakt? Deel je ervaring op deze blog of op mijn facebook.

– Buon apetito! –

Plaats een reactie